Tuesday, December 09, 2008

 

Itsenäistyminen

Sunnuntaiaamuna kun heräsin, mietin hetken mielessäni, olenkohan nyt jotenkin itsenäisempi kuin edellisenä aamuna. Siis olinhan osallistunut Linnan juhliin, jatkoillekin. Kohtuullisen raskastahan se oli. Kiireellä sai käydä jääkaapilla ettei mitään jäisi näkemättä. Ensi vuodeksi teen investoinnin, keittiöön ison television, sellasen vull hoodeen, vähintään 52 tuumaa pitää olla. Niin jälleen kohta missä koolla on väliä. Sitten tarvitsen tietenkin hyvän ja mukavan tuolin (voisikohän hyvä olla epämukava?) Mutta siis, en minä taida olla sen itsenäisempi, tosin eipä ole enää Suomikaan niin itsenäinen kuin aiemmin. Eu sitä, Eu tätä. Määräystä.
Kaikkea sitä tässä miehen päässä liikkuukin, putkessa. Niin Tarjaahan minun tuli sääli, sen kättelyiden määrän jälkeen saattaa joutua jo sairauslomalle. Eipä Pentti päässyt paljoakaan helpommalla, vaikka osa vieraista ohittikin hänet. Jaa miksikö? Ehkä olivat kuulleet ettei Pentin käsi kestä samaa kuin Tarjan, en tiedä. Ehkä Pentille olisi pitänyt siis laittaa Eu-tuki käsivarteen, maataloudeltahan tuet ovatkin poistumassa, näin ei siis jäätäisi ilman tukia. Voihan toki olla, että olivat raukat janoisia pitkän jonotuksen jälkeen ja pieni pelko tietenkin että josko Eu onkin rajoittanut juomien määrää. Ja tunnetustihan se on niin että nopeat syövät hitaat tai tässä tapauksessa pitäisi sanoa että juovat. En tiedä. Minulla ei ollut ongelmaa, jääkaapin ovi odotti minua ihan rauhallisesti ja sain käydä santsaamassa kun siltä tuntui. Mutta eihän siinä ehtinyt. Kiire, kiire. Itselläni. Herkeämätöntä telvistelyä.
No yhtä kaikki, minun ei ole syytä ruotia kaunottaria ja kulkureita, lehdistöhän sen hoitaa muun median kanssa. Eihän minulla ole edes kuvia. Voi, minua.


tuon verran jaksoin tuota aihetta sunnuntaina :), koiran kusetus keskeytti ja sain päivääni sisällön.
Comments:
Sä kirjotat hauskan elävästi. Tykkään sun blogista. ;) Jos haluut telkkarin kattomisen ja junassa istumisen (en sillä että sitä koko ajan tekisit) sijaan välillä lukea vaikka blogiani niin käy tsekkaamassa http://puumanpaivat.blogspot.com/
Lukuiloa!
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?